Anna

Sjuksköterska

Fredag.

Publicerad 2008-10-31 22:05:51 i Allmänt,



Happy Halloween....

Vaknade ca 11:00 kunde inte sova i natt pga stopp i näsan så somna inte förräns vid 3-tiden.
Vid 11:30 ringde mormor, vi bestämmde att hon skulle komma klockan 13:00.
När hon kom var jag inte klar men de va bara att ta på sig tröja, sminka sig och kamma håret.
Sen körde vi först till Elsa och Albins grav (mormors föräldrar).
Under tiden vi stod där och planterade blommor,räffsade och tände ljus, hörde jag att de var några som sjöng.
Jag trodde de var någon som begrovs men mormor sa att dem invigde den nya minneslunden.
Så vi gick dit och titta där stod en prälle och en massa gamla människor.
Sen körde vi till morfars grav. Först gick vi in och drack kaffe och tog varsen kaka. Mummmms!!
Sen gick vi drog upp blommor,planterade blomma, räffsa bort löv och tände ljus.
Men när vi kom till graven kunde jag och mormor inte tro våra ögon för på morfars föräldrars grav låg grane och en krans.
Den graven har aldrig varit så fin.
Efter besöket hos morfar körde vi hem, eller ja vi körde till All-livs jag skulle köpa.
Kakao, vaniljsocker, mjölk, mörkchoklad och glass.
Sen körde mormor hem mig skulle baka muffins och göra klart efterrätten till mig och pappa (:
Höll på att baka hela kvällen. Sen vid halv 6-tiden kom pappa hem, vi körde och handlade på MAXI.
Sen bar det hemmot och laga mat. Ringde farmor och frågade om hon hade lyckta till graven de hade hon...
Efter jag och pappa ätit satt vi och pratade om minnen med mormor Alli ett tag.
Saknaden gör ont.
Klockan 20:00 var de digiloo och efter de va de Robins, jävligt bra program han gör.
Nu sitter jag vid datan och är svin trött ska snart gå och lägga mig efter Idol sen ska vi kanske kolla på "MorganPålsson".

I morgon ska jag, pappa, farmor och kanske farfar till Mormor Alli.
Tända ett ljus och sätta en blomma <3
Sen ska vi hem till farmor och farfar, vi ska nämligen äta där (:  GOTTANS!!

Halloween


Kyssss , ~(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela