Anna

Sjuksköterska

forts.

Publicerad 2009-02-21 22:40:59 i Allmänt,

Tillbaka hem igen.
Va uppe hos en vårdtagare:
- "Så har dem inga handskar här bara sånna i plast"
- "Jag har, vilken storlek har du?"
- "Jag har Medium!"
- "Jag har i S"
- "Fan dem passar ju inte mina stora händer!"
(Lene är påväg ut och ska hämta handskar)
- "Men jag kan göra de annars"
- "Ja det kan du ju, jag är så van att göra allt nu ska jag bara titta på", haha 

Så nu har Lene börjat lösa ut nyckel till mig så jag kan gå lite mer självständigt vilket är bra.
Vill göra lite mer än vad jag har gjort nu dem här veckorna.
Känner att jag kan väldigt mycket, kommit in i rutinerna.
Jobbade med en som inte var så van i A-huset hon frågade mig hur länge jag varit här.
I fyra veckor sa jag, ja det märks för du kan väldigt mycket, tacktack.
Tycker jag med faktiskt och gillar de stället.
Skulle jobba till 21:00, men vi blev klara 20:42 så fick köra hem då tyckte Lene för att det snöade så mycket. Det tackar man för. I bilen lyssnade jag på melodifestivalen. Molly Sandéns var fan den bästa i kväll, I LIKE!! 
Det var ju läggdags precis när melodifestivalen började så alla satt ju och kollade på de. 
Så när vi la en vårdtagare gick där en låt när vi kom till nästa, hörde vi den andra osv.

På radion när jag körde hem kom "Ekot" på och dem sa ja i skåne där snöar de så ta det lugnt det kan vara dålig sikt.
Åfan sa jag som om jag inte redan visst de lixom, hallå :P 
Vill ut i snön och Leka, HAHA 
Messa Elin hon är inne hos Josse och frågade om dem inte ville ut med mig och leka i snön. Nej tråkmånsarna ville inte det så får vell gå ut själv, HAHA Eller inte ska snart sova börjar ju klockan 7:00 imorgonbitti.



Kyssss,~´(v  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela