Anna

Sjuksköterska

tuesday

Publicerad 2009-03-31 12:43:32 i Allmänt,

Hej bloggen!!

Jaha då har man avklarat 13 veckor i skolan och har bara 37 usla veckor kvar sen är man undersköterska på riktigt :P
Just nu sitter jag hemma och har Lunch börjar igen klockan 13:10 så får bege mig snart.
I skolan idag så har vi pratat om Anatomi och fysologi.
Innan lunch så gjorde vi något som heter "Kyckling marengo".
Man skulle då vara i en grupp och få ett recept på "Kyckling marengo".
Den första i gruppen skulle säga receptet till en annan sen skulle den förmedla vidare till nästa och nästa till nästa ungefär som den där viskleken man lekte när man var liten på alla barnkalas,om ni förstår vad jag menar...
Den som var sist alltså jag fick skriva de jag hört på en lapp, efter lunch ska vi se va de andra två lagen kom fram till
det kommer bli ett gott skratt må jag lova :) ..
Detta var ingredienserna till "Kyckling marengo":

8 kycklingdelar
1 msk olivolja
300 g passerade tomater
2 dl vitt vin
2 tsk blandade torkade örtkryddor
40 g smör
2 vitlöksklyftor
8 skivor vitt bröd
100 g blandad svamp
40 g svarta oliver
1 tsk strösocker
färsk basilika till garnering

Detta va hur vi fick till de:
Kyckling filé

Vitt vin
Vit lök
Gul lök
smör

Sen ska vi väll fortsätta med vår anatomi och fysologi i datasalen medans Eva-Birgitta pratar med grupperna induviduellt
om hur provet (vi ska ha den 6 april) skall gå till, så att vi förstått rätt och har allt klart för oss.
Nej nu ska jag bege mig tillbaka till skolan.










Baj(s)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela