Anna

Sjuksköterska

Resedagbok!!

Publicerad 2009-10-29 22:19:31 i Allmänt,

29/10-09

Hejsan dagboken.
Idag vaknade vi tidigt, redan vid 8 och duschade gjorde vid oss, at lite frukost och sen var det dags att bege oss till toget. Idag skulle vi po marknad i Inca.
Det var varmt nar vi akte, toget tog ca 30 minuter. Markanaden var full av folk som sprang runt och drog i allt.
En massa negrar som stod och solde veskor, "shiipest price for you". Dem skrattade nar jag kom med mitt billigaste pris. En veska kostade 65€ han frogade efter mammas erbjudande po pris, do skrek jag 10€ han bara skrattade men mamma fick den for 20€. Bra kop, jag kopte en veska som skulle kostat 30€, jag prutade ner den till 25€. Man fick en son adrenalin kick varje gong man fick ner priset.
Jag kopte ett par morgonskor for 5€ (som kostade 5€), en laderveska for 25€ (som kostade 30€) sen kopte jag en present till Micke och en till svarforeldrarna :D
Vi at varldens godaste calzone, sen gick vi till toget och akte hem till Palma.
Gick upp i lagenheten och vilade i nogon Timme. Sen var det ner i stan igen och shooopppa, vi gick in po "El Cort engles" (hur fan det nu stavas) 7 voningskopcenter. Vi okte upp po den 7:e voningen dar va julsaker mamma och mormor kopte ett tomtehuvud att henga i granen. Men jag holl po att do, Julen narmar sig och jag mor illa.
Sen gick vi nerot i voningarna och dyrt som fan ar dar. Sen gick vi till en annan affar och dar hittade jag tvo trojor, jippiii det behover jag en massa.
Efter de gick vi for att forsoka hitta ett caffé att satta oss po for att ta en drink. Mamma tog vitt vin och jag och mormor rosévin gottans. Satt dar tills det var dags for oss att go hem, Jag gick forst och jag hittade faktiskt till lagenheten sjelv, Jag klarade testet och kan ju oka hit har sjelv nesta gong, HAHA
Vi har precis atit kvellsmat, satt och berattade att jag vill ha en chihuahua, en son som Elvis so visade jag Tony och Catalina en bild po Elvis och beratta, att Sandra brukar fo slenga in en leksak i lagenheten nar hon ska go for att han springer ut i trapphuset och vagrar go in om inte Sandra ockso gor de, HAHA dem bara skratta....
Nu ska jag snart go och legga mig for imorgon er det vor sista dag har po Mallorca for detta aret och vi ska hem.
Men po dagen ska vi till "Saluhallen" for att handla mat att ta med oss hem, som "sobrasada" och "Ost" som vi atit har hela veckan Gott er de, Jag er kar i osten skit goooood!!! I like !!! 
Imorgon kommer Laura med hem so kanske hinner treffa henne om hon for en plats po planet vill saga. 


Imorgon for jag treffa min Elskling med stort E :D <3
Han foljer med pappa nar pappa ska hemta oss vid toget i svogertorp.
Usch hem till de kalla vinter Sverige....


Kyssss,´-`(
v 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela