Anna

Sjuksköterska

En annan del av Karlskrona - 31/1-10

Publicerad 2010-01-31 21:37:13 i Allmänt,

Välkommen hem säger jag bara !!:
Igår åkte jag till Kalmar och till Ida, vi skulle fira hennes 20 års dag.
Jag tog tåget från Karlskrona till Emaboda 15:33 och var i framme 16:17.
Mitt andra tåg från Emmaboda skulle gå 16:29, men det hade blivit något fel, ett tåg hade gått sönder i vår bana så vi fick vänta i en timme sa dem. "EN TIMME", jaja
Dem sa att vi kunde sätta oss i ett tåg som skulle gå till Kalmar, jag satte mig i de tåget.
Det gick flera minuter så säger dem i högtalaren att dem skulle försöka fixa tåget. Sen efter ytterligare 30 minuter säger dem att det inte går att fixa och dem ska berja tåget, sen kommer mer info att dem tänker byta de tåget vi sitter på som ska gå till Göteborg istället. Dem bytar plats på loken, och säger att dem förmodligen ska fixa buss. till oss som skall till Kalmar men vet inte när den ska gå och då har vi suttit där i ca 1 timme / 1,5 timme.
Jag höll på att koka över skulle vara i Kalmar 16:53 men bussen kom 18:15 och då hade jag suttit på emmabodas station i ca 2,5 timmar.
Vi skulle vara på en resturang klockan 19. Jag kom till Kalmar 19:15 cirkus. Emil Idas kille hämtade mig på stationen körde mig hem till dem så jag kunde byta om sen vidare till resturangen.
Silken dag!!^


Iallafall vi åt god kina mat (4 små rätter) tog jag.
Efter de begav vi oss till O´learys och tog en öl där och dansade lite med tjejerna.
Klockan 24:00 åkte vi hem till Ida och Emil igen, jag och Pernilla sov över där. 
Jag vägrade nästan åka med SJ idag för jag är så jävla besviken och irreterad på dem så jag vet inte vad jag ska bli av. Men bussen gick inte förrän vid 5 tiden på kvällen så det fick bli tåg ändå. 
Pernilla skulle ta bussen till Jönköping klockan 13 och mitt tåg tillbaka till Karlskrona gick 13:09.
Jag tog de och var i Emmaboda ca 13:38 , Det skulle gå ett tåg till karlskrona 14:26.
När jag satt på tåget kommer det ett meddelande att dem inte fick igång värmen så att dem va tvungna att stänga av tåget och sätta på de igen för att se om dem fick upp värmen. Efter de tänkte man ja då kan vi köra. Nej då kommer det ett meddelande till att dem vänated på ett tåg som skulle komma till stationen, vi kunde inte köra förräns dem kom till stationen.
Så vi kom inte väg förrän en timme senare. Asså jag är trött på SJ nu. Dem ska höja priserna sen kan dem inte nå upp till kvalliten, och har ingen service alls. Vad tänker dem med.

När jag äntligen tillslut kom hem var jag frusen och hungrig.
Jag ringde och snackade lite med pappa. Sen gick jag ner Willy´s och handlade mat.
Idag blev det köttbullar och klyftpotatis med brunsås :D
Jag har aldrig lagat så god mat, JAG KAN FAKTISKT!!

Nu ska jag titta klart på Walander och sen ska jag sova.
Skola imorgon, men jag har sovmorgon så jag börjar inte förrän 12:30 :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela