Anna

Sjuksköterska

KAOS!!

Publicerad 2011-01-18 14:49:07 i Allmänt,

Precis vad det var i morse.
Vi skulle börja skolan med att vi skulle ha föreläsning (klinisk kemi) klockan 8:30.
Men det blev inte så. För när vi skulle till skolan träffade vi några i klassen som också var påväg ner, dem sa att skolan var avstängd. Men fan vem ska tro på något sånt så vi gick ner iallafall där stod poliser med blinkande bilar och sa att vi ej fick gå där/ gå in på skolan.
Vi frågade då:
- Vad är det som har hänt?
- Det kan vi inte säga, sa fru polis.

Amna ringde Dianah och frågade var hon var eftersom vi inte fick gå in i skolan. Dem var påväg upp till skolan så vi mötte dem och på framsidan av skolan var det fullt med studenter som stod utanför.
Vi viste ingenting och där kom polisbilar på vägen utanför, ambulanser och shit & mög!!
Var ungefär som att komma in i en Wallander film, men detta var på riktigt!!
När vi stod där ute ringde vi hem till folk för att dem där hemma inte skulle bli allt för oroliga om dem tittade på TV eller läste i tidningen.
Men vi frös, så vi gick in i en byggnad som var öppnad.
Sen fick vi höra att dem hade tagit gärningsmannen som fanns i skolan, vi fick även höra att vi fick gå in så vi följde efter strömmen. Men vi fick gå in i Campus området istället (varmt & skönt)
Efter ett Lååååångt tag fick vi äntligen gå in i skolan och våran föreläsning blev ca 1 timme försenad.

Det skedde ett mord här i karlskrona igår och gärningsmannen fanns i skolan idag och hotade med kniv och
sedan hotade han att ta sitt eget liv. Dem tror detta är gärningsmannen som mördade igår.
Läskigt, jag skrev innan att det kändes som att komma in i en Wallanderfilm, men det kändes även som att vara i Findland då dem hade den skol masakern helt knäppt !!!





Hämtade min tenta idag i vårdvetenskap blev helt paff trodde inte mina ögon
Jag var 3,5 poäng från full pott :D

MaxPoäng: 39 päng
Godkänt: 27poäng
MinaPoäng: 35 poäng


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela