Anna

Sjuksköterska

Lycka med olyckligt slut

Publicerad 2011-03-24 20:20:27 i Allmänt,

Dagen började med att vi hade en muntlig tentamen.
Den gick ut på att vi samlades i basgruppen tillsammans med vår basgruppshandledare och en lärare till.
Vi börjad med att få ett papper med olika fall som vi fick några minuter på oss att lösa det var dem sjukdomarna som vi skulle ha idag. Vilket var skit lätt !!

Sen gick vi laget runt och fick först en fråga som man fick svara på och de den som ägde frågan hade missat fick vi andra fylla i osv detta gjorde vi så vi fick vars två frågor.
Sen sa lärarna att vi fick gå ut för att dem skulle sätta betyget U eller G, och sen skulle vi få gå in en och en.
Men när dem var klara så kallade dem in alla 7 och sa att vi alla hade fått GODKÄNT!!
Så det gick ju bra med andra ord.

* Mina frågor var.

- Nämn de tre olika huvudsymtomen på en höftfraktur?
* Mitt Svar:
^ Kort ben
^ Utåt roterat ben.
^ Svullnad.

(sen fyllde dem i smärta).

- Vad är symtomen på ett njurstensanfall och hur uppstår dessa?
* Mitt Svar:
- "Dem klättrar på väggarna"
Stenen bildas i njuren och när den sen sätter sig i urinledaren så sätter den stopp för urinen och de trycket som då bildas i urinröret det är de som gör smärtan.

(Sen la någon till att man ofta är kissig men att det oftast bara kommer en liten skvätt).


Efter tentan så tog jag tåget hem till skåne.
När vi nästan kommit fram till Kristianstad så började tåget att tuta och sen tvärnita de.
och man kände hur det typ hoppade på spåret.
Först kallade dem på en annan lokförare som var bakåt i tåget att komma fram, man tänkte ju då vad har hänt?
Sen ropar dem ut i högalaren att dem kört på något med tåget.
Efter ett tag berättar dem att vi blir stående här ett tag för att vi har kört på en kille så räddningstjänsten är påväg hit. Så där stod vi och väntade.
Poliser och brandmän och ambulanspersonal gick förbi fönstret. Jag tänkte detta kan inte ha gått bra för att jag satt längst bak i tåget och räddningspersonalen gick bakt i tåget utanför fönstret, sen såg jag en polis som gick och tittade under tåget och sen såg jag en polis som kom från bakre delen av tåget som gick mot loket med ett par skor i handen. Av skorna att tyda så kan pojken ha varit kanske ca 12-15 år. Vi i tåget hade en teori att det inte var ett självmord utan ett han skulle gena över spåret. Vi gissade på att där låg en skola i närheten för att klockan var närmare 13:00 tiden så vi gissade på att han skulle hem. 
Står inget på HD skulle velat veta hur det gick för honom. 


... Nu är det "Sveriges värsta bilförare" :D  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela