Anna

Sjuksköterska

LCHF toast

Publicerad 2013-09-25 23:22:59 i recept,

Idag va jag först ute på en lång promenad så lunchen blev lite sen.
Men har ju laddat hem 56kilosapp på min Iphone som är så skit bra med en massa recept på hennes fantastiska recept. Så idag körde jag hennes LCHF Toast för allra första gången och den tänker jag verkligen göra om.
Jag halverade receptet eftersom jag bara ville ha till en person.
 
 
2 Ägg
ca 200g Keso
1 1/2 msk Fiberhusk
En nypa salt
2 skivor cheddar.
Rökt skinka.
Tomat
Dijonsenap
Kokosfett (att steka i)
 
Jag vispade ihop äggen, fiberhusken och keson tillsammans med en nypa salt.
Hettade upp en stekpanna med ca 1 msk kokosfett sen klickade jag ut tre stycken plättar lät dem stekas på medelsvag värme i ca 4-5 minuter så att dem fick färg sen vände jag dem. La på ost på den ena plätten och skinka, tomat och dijonsenap på den andra lät det steka lite till sen la jag upp det på tallriken.
 
Sjukt gott var det och verkligen något jag kan tänkas göra om. Man håller sig mätt stor del av dagen faktiskt.
Lycka till!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela