Anna

Sjuksköterska

Man blir lite rädd!!

Publicerad 2015-12-11 17:24:29 i Allmänt,

Tempen har legat 37,6-38 gr hela dagen. Gick till Vårdcentralen för kräkte i morse och efter de är hela halsen sårig. Trodde det var halsfluss eftersom jag har beläggningar. Tog Strep A prov men den visade ingenting. Så fick gå hem med rådet att ta smärtstillande. Alvedon och Ipren och halstabletter. 


Litar inte riktigt på läkare på Vårdcentralen. Jag förstår varför folk söker sig till akuten. Sist jag sökte var det samma sak. Jag behövde antibiotika men enligt doktorn behövde jag inte det. Gick till jobb, fick antibiotika och blev frisk. Tur hade jag ett bredspektrumsantibiotika hemma så ska testa det. Doserar enligt FASS!! Ibland lönar det sig att vara sjuksköterska ;D 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela