Anna

Sjuksköterska

Resedagboken!!

Publicerad 2009-10-30 17:57:21 i Allmänt,

30/10-09

Dagen borjade med att vi gick till Marknaden (matmarknaden).
Skitstort matvaruhus, med allt fron fisk - frukt, gronsaker och kott.
Tony hjelpte oss att handla, han viste var osten och korven fanns som vi skulle ha med oss hem till Sverige !!
Gick runt och tittade i kottdiskarna. Dar log hela grisar (spadgrisar), och farhuvuden, harar hengde hela med pels po och flodda var dar med. Honsen och duvorna hade fortfarande huvuden po kroppen, usch inte apptitligt alls.
Sen gick vi en runda po stan igen, jag hittade tvo trojor. Vi gick in i en kyrka dar hade dem tent ljus, det ar ju gravsmyckningsdag idag allahelgonaafton so vi kopte ett ljus som kostade 1,50€ och tende. Sen satte vi oss po "plzamallor" och drack vitt vin och ot lite glass, aja jag och mormor Iallafall. Jag kopte en spindel till naveln och fick ett portrett molat i carikatyr skit kul.
Sen gick vi hem, Laura hade kommit och vi ot lite mat, sen gick vi ner till "Macadona" och kopte godis, kakor och torres m.m som vi ska inportera hem till Svrige. For snart oker vi.
Nu ska jag in och duscha, ta po mig andra klader och sen bar det av till flygplatsen och oker flygplanet hem till SVIN KALLA SVERIGE. Idag har det varit ca 24 gader i skuggan och sakert ca 30 grader i solen, AP Varmt som FAAAN!!
Nesta ar kommer kanske Tony och Catalina till sverige ungefar vid posk !! 
Tony sa igor till mig att mamma sa att vi skulle hem nu po fredag (som idag), Men egentligen er de nesta fredag ni ska hem "next freday" sager han helatiden.
 Vill inte hem, men som sagt saknar Micke...
ar i Malmo ca 2-halv 3 i natt och do kommer pappa och Micke att hemta oss :D


Bye Bye MALLORCA, and HALLO "skiiit" Sverige.

Idag har jag och Micke 11 monader, Grattis till oss ELSKAR DIG BABE, ses snart <3
Kysss,`-´(v

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-01 13:58:51

vi vill se biiiiildeeeeer :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela