Anna

Sjuksköterska

Pannacotta med Ahlgrens Bilar

Publicerad 2015-10-29 08:54:12 i Allmänt,

Har länge hört att man kan göra pannacotta på Ahlgrens bilar men det har ju liksom inte blivit av. Men nu har jag gjort precis detta som jag ska bjuda på imorgon när töserna kommer på Halloween Middag!! Det är busenkelt, man behöver ingen extra gelantin då bilarna innehåller tillräckligt mycket i sig själva och även perfekt till barnkalaset! 

Ingredienser: 

2 påsar Ahlgrens Bilar. 
9 dl Grädde.

Gör så här:

Sortera bilarna i rosa, gröna och vita. Gör en färg i taget. Varm 3dl grädde på låg varme (det ska inte koka) låt bilarna smälta i gädden. Häll upp i glas eller plastmuggar. Låt stå i kylen i ca 2 timmar. Gör samma sak med nästa färg och häll upp i glaset. Låt stå i ytterligare 2 timmar i kylen. Gör samma sak med färg nr 3. Servar med några bilar på toppen till dekoration. 

Lycka Till !! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela