Anna

Sjuksköterska

ChickenNuggets med Currysås! (Recept från 56kilo)

Publicerad 2015-09-17 21:42:12 i recept,



Nuggets:
4st kycklingfiléer. 
1 påse fläsksvålar (jag använde Katrine Zytoimierskas egna). 
1 ägg. 
Salt och peppar. 
Olja (att fritera i)

Såsen: 
1dl creme fraich 
1dl majonnäs 
2 tsk curry
Salt  

Gör såhär: Blanda ihop såsen och ställ kallt. Krossa fläsksvålarna i en mixer till ett mjöl. Vispa upp ett ägg med salt och peppar. Skär filéerna i lagom stora bitar. Doppa dem först i det uppvispade ägget och sedan i "fläsksvålsmjölet". Lägg dem i den heta oljan eller stek i stekpanna. (Jag fritera i en kastrull) till de fått fin färg. Servera tillsammans med en god sallad, ris eller pommes. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Johansson

26 år gammal sjuksköterska, på fritiden konstnär. Född i Skåne bor i Stockholm. LCHF:are och IBS. Försöker gå ner i vikt och nå min målvikt. Här kommer ni få läsa om mitt liv, recept och mycket mer. Läs och njut.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela